Ongelmien ratkaisua.

Olen liikkunut sadoilla työpaikoilla 2004 lähtien. Vastaan on tullut vaikka ja mitä. Suomen parhaista työpaikoista vähemmän hyviin työpaikkoihin.

Useimmilla meistä on kokemuksia kun työpaikalla on esim kiusaamista, huono fiilis, valittaja…jne. Jos tällainen jatkuu niin fiksut työntekijät alkavat katsella muita vaihtoehtoja mikäli ei ole näkyvissä asioiden kuntoon laittamista.

Tavoitteenani on aina auttaa luomaan työpaikalle sellainen henki, jossa kaikkien on hyvä olla. Hyvä henki koostuu monesta asiasta. Kuten tiedätte niin sen pilaamiseen riittää yksi valittaja tai muuten hankala henkilö.

Tässä sinulle listaa tekemisistäni:

Paras asiakaspalvelu.

Olen kehittänyt monien ketjujen myymälöiden asiakaspalvelun huippuunsa. Milloin viimeiksi sait loistavaa palvelua?                                             Niin hyvää palvelua, että sitä on ihan pakko kehua työpaikan kahvihuoneessa? Niimpä. Teidän asiakkaat saavat sitä ihan yhtä harvoin. Loistavalla asiakaspalvelulla tehdään kauppaa ihan hirveesti enemmän. Huonolla saadaan nettiin vähemmän mairittelevia kirjoituksia. Kun haluat teidän liikkeisiin paikkakunnan parhaan palvelun, juuri sen mitä kehutaan naapureille ja työkavereille niin olen käytettävissänne.
Olen nähnyt ihan ihmeellisiä myyntejä kun palvelu on huipussaan. Esim eräässä myymälässä myynti kolminkertaistui muutamassa päivässä, kun saimme palvelun ja myynnin toimimaan kunnolla.

Työpaikka kiusaaminen.

Työntekijällä on oikeus olla työpaikalla jossa ei kiusata ketään. Pomon velvollisuus on hoitaa, että työpaikalla ei kiusata. Mikäli hänellä ei ole aikaa tai muuten mahdollisuutta  hoitaa asiaa kuntoon, hänen tulee hankkia ulkopuolinen henkilö avukseen. Soita minulle. Minä tulen lopettamaan kiusaamis ongelmat. Olen selvittänyt monet vaikeatkin tilanteet.

Myynti romahduksen kääntäminen voitolliseksi.

Jokaisessa myynti firmassa myynti romahtaa joskus. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kun asiaan puututaan heti, ongelmat ovat vielä pieniä ja helppoja korjata. Mitä pidemmälle asiaa vitkutellaan sitä työläämpää sitä on oikaista. Minulla on asiakkaita jotka soittavat heti kun muutama päivä on mennyt penkin alle. Tällöin riittää kun olen siellä päivän niin suunta saadaan käännettyä taas ylös. Olen kääntänyt myyntikäyrät oikeaan suuntaan varmasti satoja kertoja. Ainahan tätä ongelmaa pyritään korjaamaan ensin itse. Toiset soittavat nopeasti koska tietävät, että minulta oikaisu käy nopeasti. Jokainen päivä lisää maksaa menetettynä myyntinä. Sehän se on kallista. Älä odota liian pitkään, jottei ongelmat kertaudu. Minulla on konstit kääntää homma nopeasti. Älä epäröi soittaa kun kyntäminen alkaa.

Kilpailijat menevät ohi vasemmalta ja oikealta. Eli yrityksen kehitys on pysähtynyt.

Tässäkin kova kokemus opettaa. Kun on työkseen kiertänyt satoja yrityksiä vuosia, alkaa näkemään asioita hieman useammalta kantilta. Tämä tietysti auttaa paljonkin. Olen ollut auttamassa
monia eri alojen yrityksiä voittamaan kilpailijansa (Pieniä yrityksiä ja suuria ketjuja). Tässä pitää laittaa kaikki pienetkin asiat kuntoon. Monesta pienestä asiasta tulee yhteensä yksi iso asia. Usein erot tulevat juuri näistä pienistä asioista.
Olemme saaneet aikaan aivan huikeita onnistumisia mm lasku suhdanteen aikana. Olemme todistaneet hyvin usein, että kovinakin aikoina voi tehdä huimaa kasvua. Pitää vain olla valmis tekemään asiat paremmin kuin muut. Parhaillaan monet vievät toisten markkinat. Mikäli sinusta tuntuu, että kilpailijat olisi syytä ohittaa niin olen käytettävissä. Mitä kovemmat tavoitteet niin sitä enemmän sitä syttyy.
Olen valmis keskustelemaan myös tulospalkkiosta.
Missä kaikessa voin auttaa? Myydään henkilökunnalle oikea asenne, tavoitteet kuntoon, sitouttaminen tavoitteisiin, henkilökunnan koulutus alan parhaiksi, tehdään esimiehistä alan parhaita, ylivoimaisesti paras palvelu, alan tyytyväisimmät asiakkaat, asentajien, rakentajien, valmistajien laatu parempi kuin kenelläkään toisella, työpaikalla paras fiilis, tyytyväisin henkilökunta (ei siis vain pomon mielestä vaan työntekijöiden mielestä). Kun nämä asiat saadaan kuntoon niin voin luvata, että ihmeitä alkaa tapahtumaan.

Porukka sairastaa liikaa ja/tai hyvät tyypit lähtee.

Jos tätä on tapahtunut jo pidempään niin viimeistään nyt on syytä ottaa yhteyttä! Jos et jo ole niin
kohta olet kusessa! Nämä asiat johtuvat aina jostakin. Useimmat ovat ensin yrittäneet ratkaista itse
nämä ongelmat. (Suomalainen pyytää apua vasta kun paskat ovat jo housuissa).  Usein kun
hommat alkaa luisua alas niin älykkäimmät työntekijät lähtevät muualle ja ne jäävät jotka ei muualle
pääse. Eli. Jos et reagoi asiaan nopeasti niin tämän jälkeen saat jatkaa niiden kanssa, ketkä eivät
kelvanneet muualle. Miten sinun firmalle sitten käy?
Jos sairaslomia alkaa tulla vähänkään lisää niin se johtuu jostakin. Jos et selvitä syytä kunnolla niin
ongelma vaan jatkuu ja jatkuu.
Parhaat työntekijät täytyy pitää talossa lähes hinnalla millä hyvänsä. Muista, että Suomalainen ei
välttämättä valita kauheesti. Hän vain tuo irtisanomisilmoituksen kun mitta on täynnä. Olen selvittänyt näitä ongelmia paljon. Aina on ongelmien syyt saatu selville ja korjattua. Varoitan, että Johtokin on saanut katsoa usein peiliin.

Fiilis hukassa.

Kuinka usein minulle onkaan pomo soittanut ja pyytänyt apua siihen, että hautajais tunnelma
saadaan pois. Huono fiiliskin johtuu aina jostakin. Asioita käsittelemättä voidaan tietysti
puhaltaa ”tekohengitystä” pariksi päiväksi, mutta eipä se sen enempää auta. Minä olen huomannut
parhaan tuloksen tulevan sillä, että nauretaan paljon ja tehdään täysillä töitä. Kun nauru katoaa niin
silloin pitäisi pomolla ”hälytyskellojen” soida. No pomokin on vain ihminen eikä huomaa kaikkea
ajoissa. Moni pomo soittaa minulle ja pyytää selvittämään, että mihin se nauru on kadonnut. Kun hyvä fiilis on saatu takaisin niin kaikki on sanonut, että olisi pitänyt kehdata soittaa paljon aikaisemmin.
Paskalla fiiliksellä tulee paskaa jälkeä ja hyvällä fiiliksellä tuppaa tulemaan priimaa.
Olen korjannut fiilikset kuntoon hyvin monessa työpaikassa. Niin valmistavasta teollisuudesta, asentajista, johtajista, toimistovirkailijoista, myyjistä…jne lähtien. Soita jos tiedän työpaikalla näkyy liikaa nyrpeitä naamoja.

Kysy lisää ja tarjouksenkin saat kysymällä: matti(ätt)hameenaho.fi
Soita tai laita tekstarilla/WhatsApilla soittopyyntö 045 – 6366 022.