Työhyvinvointi ja ongelmien ratkaisu palvelut:

Mitä kaikkea töitä teenkään asiakkailleni?

Kun on 2004 lähtien kierrellyt sadoissa työpaikoissa, niin on ymmärrettävää että kaikkea mahdollista ehtii tulla vastaan.   Teilläkin on kokemuksia työyhteisöjen huonoista hetkistä ja siitä ettei niitä ole laitettu kuntoon kuten pitäisi. Tiedätte kuinka ikävää on tulla töihin kun työpaikan asiat eivät ole kunnossa. Tavoitteenani on aina auttaa luomaan työpaikalle sellainen henki, jossa kaikkien on hyvä olla. Sellainen, että aamulla herätessään on hyvä fiilis kun pääsee kohta töihin.

Tässä asioista joissa olen auttanut ja joissa olen todella hyvä:

Ristiriitoja.

Joskus kahdenkin ihmisen riitelyt haittaa koko työyhteisöä. Jos riitelijöitä on enemmän niin haitta on vieläkin suurempi. Usein tilanne äityy niin pahaksi, että on helpompaa ottaa ulkopuolinen sovittelija. Olen selvittänyt monet todella tulehtuneet tilanteet sovinnoksi. Älä aikaile pyytää apua. Huono fiilis töissä tulee huomattavan kalliiksi. 

 

Paras asiakaspalvelu.

Olen auttanut monenlaisia yrityksiä kehittämään asiakaspalvelun kaikki odotukset ylittäväksi. Monet käyttävät paljon rahaa ja aikaa saadakseen uusia asiakkaita. 80% heistä ei sitten pidä huolta, että he ovat tyytyväisiä. Kalleinta on aina hankkia ne uudet asiakkaat uudestaan ja uudestaan. Olen ollut luomassa palveluita joilla saadaan aikaan pysyvät asiakkuudet. Niin kuluttaja kuin yrityskaupoissa.

Myyt sitten palvelua tai tavaraa kuluttajille tai yrityksille, olen käytettävissäsi kun haluat luoda parhaan palvelun. Tämä tehdään siis niin, että asiakkaasi on tätä mieltä. Jos et ole varma, että onko asiakkaanne tyytyväisiä niin tätä varten teen paljon myös asiakastyytyväisyys kyselyjä.

Jos missä niin tässä auttaa kova kokemukseni. Olen ollut satoja päiviä myymälöissä pistämässä asioita kuntoon.  Vastaavaa kokemusta ette saa mistään muualta. 

Työpaikkakiusaaminen.

 Kiusaaminen on hämmentävän yleistä. Johtajan velvollisuus on laittaa asia kuntoon. Moni johtaja on sanonut, että vitkutteli todella kauan ennenkuin kehtasi pyytää apua. Jälkeenpäin ovat sanoneet, ettei olisi pitänyt kehdata pyytää apua paljon aikaisemmin. Asiat vaan pahenee odottamalla. Ymmärrän, että on iso kynnys pyytää apua. Varsinkin miehille se on vaikeaa. Näissä asioissa ei saa laittaa omaa egoa etusijalle. Ja sitäpaitsi monet ovat pyytäneet minut apuun vain siksi, ettei ole itsellä tarpeeksi aikaa tällaiseen. Pieni omakehu:  Minun asiakkaistani kukaan ei ole joutunut selvittämään näitä asioita julkisuudessa. + Tähän mennessä 100% onnistuminen.

Romahtanut myynti.

Jokaisessa myynti firmassa myynti romahtaa joskus. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kun asiaan puututaan heti, ongelmat ovat vielä pieniä ja helppoja korjata. Mitä pidemmälle asiaa vitkutellaan sitä työläämpää sitä on oikaista. Minulla on asiakkaita jotka soittavat heti kun muutama päivä on mennyt penkin alle. Tällöin riittää kun olen siellä päivän niin suunta saadaan käännettyä taas ylös. Olen kääntänyt myyntikäyrät oikeaan suuntaan varmasti satoja kertoja. Ainahan tätä ongelmaa pyritään korjaamaan ensin itse. Toiset soittavat nopeasti koska tietävät, että minulta oikaisu käy nopeasti. Jokainen päivä lisää maksaa menetettynä myyntinä. Sehän se on kallista. Älä odota liian pitkään, jottei ongelmat kertaudu. Minulla on konstit kääntää homma nopeasti. Älä epäröi soittaa kun kyntäminen alkaa.

Kilpailijat menevät ohi vasemmalta ja oikealta. Eli yrityksen kehitys on pysähtynyt.

Tässäkin kova kokemus opettaa. Kun on työkseen kiertänyt satoja yrityksiä vuosia, alkaa näkemään asioita hieman useammalta kantilta. Olen ollut auttamassa monia eri alojen yrityksiä voittamaan kilpailijansa (Pieniä yrityksiä ja suuria ketjuja). 

Olemme saaneet aikaan aivan huikeita onnistumisia mm lasku suhdanteen aikana. Olemme todistaneet hyvin usein, että kovinakin aikoina voi tehdä huimaa kasvua. Pitää vain olla valmis tekemään asiat paremmin kuin muut.  Mikäli sinusta tuntuu, että kilpailijat olisi syytä ohittaa niin olen käytettävissä. Mitä kovemmat tavoitteet niin sitä enemmän sitä syttyy.

Olen valmis keskustelemaan myös tulospalkkiosta.

Missä kaikessa voin auttaa? Myydään henkilökunnalle oikea asenne, tavoitteet kuntoon, sitouttaminen tavoitteisiin, henkilökunnan koulutus alan parhaiksi, tehdään esimiehistä alan parhaita, ylivoimaisesti paras palvelu, alan tyytyväisimmät asiakkaat, asentajien, rakentajien, valmistajien laatu parempi kuin kenelläkään toisella, työpaikalla paras fiilis, tyytyväisin henkilökunta (ei siis vain pomon mielestä vaan työntekijöiden mielestä). Kun nämä asiat saadaan kuntoon niin voin luvata, että ihmeitä alkaa tapahtumaan.

Porukka sairastaa liikaa ja/tai hyvät tyypit lähtee.

Jos tätä on tapahtunut jo pidempään niin viimeistään nyt on syytä ottaa yhteyttä! Nämä asiat johtuvat aina jostakin. Useimmat ovat ensin yrittäneet ratkaista itse nämä ongelmat. (Suomalainen pyytää apua vasta kun paskat ovat jo housuissa).  Usein kun hommat alkaa luisua alas niin älykkäimmät työntekijät lähtevät muualle ja ne jäävät jotka ei muualle pääse. Eli. Jos et reagoi asiaan nopeasti niin tämän jälkeen saat jatkaa niiden kanssa, ketkä eivät kelvanneet muualle. Miten sinun firmalle sitten käy? Jos sairaslomia alkaa tulla vähänkään lisää niin se johtuu jostakin. Jos et selvitä syytä kunnolla niin ongelma vaan jatkuu ja jatkuu. Parhaat työntekijät täytyy pitää talossa lähes hinnalla millä hyvänsä. Muista, että Suomalainen ei välttämättä valita kauheesti. Hän vain tuo irtisanomisilmoituksen kun mitta on täynnä. Olen selvittänyt näitä ongelmia paljon. Aina on ongelmien syyt saatu selville ja korjattua. Varoitan, että Johtokin on saanut katsoa usein peiliin.

Fiilis hukassa.

Kuinka usein minulle onkaan pomo soittanut ja pyytänyt apua siihen, että hautajais tunnelma saadaan pois. Huono fiiliskin johtuu aina jostakin. Asioita käsittelemättä voidaan tietysti puhaltaa ”tekohengitystä” pariksi päiväksi, mutta eipä se sen enempää auta. Minä olen huomannut parhaan tuloksen tulevan sillä, että nauretaan paljon ja tehdään täysillä töitä. Kun nauru katoaa niin silloin pitäisi pomolla ”hälytyskellojen” soida. No pomokin on vain ihminen eikä huomaa kaikkea ajoissa. Fiksu pomo soittaa minulle ja pyytää selvittämään, että mihin se nauru on kadonnut. Paskalla fiiliksellä tulee paskaa jälkeä ja hyvällä fiiliksellä tuppaa tulemaan priimaa. Kumpi fiilis töissä on niin sehän on johtajan oma päätös.  Olen korjannut fiilikset kuntoon hyvin monessa työpaikassa. Niin valmistavasta teollisuudesta, asentajista, johtajista, toimistovirkailijoista, myyjistä…jne lähtien. Soita jos teillä ei naureta.

Rekrytointi

Olen rekrytoinut satoja myyjiä. sekä kymmeniä myynnin pomoja. Autan mielellään teitäkin rekrytoinnissa. Etsin teille hakijoista ne muutamat jotka kannattaa haastatella. Autan haastattelussa kysymällä ne oikeat kysymykset, mitä myyntityössä on syytä kysyäkkin. Olen erikoistunut nimenomaan myyjien ja myynnin esimiesten rekrytointiin. Muiden alojen rekrytoinnissa auttaa muut asiantuntijat. 

Kysy lisää ja tarjouksenkin saat kysymällä: matti(ätt)hameenaho.fi

Soita tai laita tekstarilla soittopyyntö 045 – 6366 022.

Seuraa:

Twitter: @MattiHameenaho                                                                      LinkedIn: linkedin.com/in/matti-hämeenaho-lion-myynti-ja-esimiesvalmentaja-5384345