Alan tyytyväisimmät asiakkaat. Lue miksi:

Kerron teille mitä olen asiakkailtani kuullut:

Eräs kertoi, että heidän myynti kasvoi muutamassa kuukaudessa koulutusten ansiosta 600 000€. Koulutin heidän pomot ja myyjät.

Eräs kertoi, että kun olen kouluttamassa ja tsemppaamassa heidän myymälöissä niin myynti kasvaa kassakoneen mukaan aina +25%.

Eräässä työpaikassa oli todella huono henki. Porukkaa oli jo lähtenyt ja lisää oli lähdössä kun tulin sinne. 3 päivän kuluttua henki oli loistava ja asiat olivat kunnossa. Työnlaatu parani myös huimasti. Selvitin, mistä huono fiilis oikeasti johtuu. Kun sain asiat selville, niin varmistin vielä että ne olivat varmasti oikeat asiat. Tämän jälkeen alkoi niiden korjaaminen.

Toisessa työpaikassa ei mikään toiminut kuten olisi pitänyt. Pomo vaihtui jatkuvasti. Menin selvittämään, että mikä siellä maksaa. Sain selville, että siellä oli kaveri joka oli onnistunut puhumaan muut pomoa vastaan. Kaveri olisi itse halunnut pomoksi. Kun hän ei tähän päässyt niin hän päätti, ettei siinä hommassa kukaan muukaan pärjää. Onneksi tästä myrkyttäjästä päästiin eroon.

Menin erääseen myymälään, joka oli ketjun esimerkki myymälä. Kaikki luvut oli aina kaikista parhaat. He oikein halusivat minut sinne. Viimein pomo uskoi, että minun on sinnekkin mentävä. Myynti kasvoi +25%.

Eräässä yrityksessä ei kuulemma tarvittu palveluitani. Myynti oli jo +20% kasvussa. Ei siitä kuulemma voinut parantaa. Sain silti puhuttua, että koulutetaan heidän myynnin pomo. Näin tein ja myynti muuttui nopeasti +40% kasvuun.

Minut pyydettiin erääseen oppilaitokseen. Tiedättehän niitä opintoja, joissa pomot opiskelee johtamista työn ohessa. Heillä oli puolitoista vuotta koulutusta takana. Minun pyydettiin vetämään heille ”loppuhuipennus”. Minähän vedin. Ensimmäisellä tauolla kuulijat sanoivat, että eka kerran koko puolentoista vuoden aikana päästiin asiaan. Kaikkien opiskelijoiden firmat tulivat asiakkaakseni. Sain parhaat arvosanat kaikista kouluttajista ikinä tässä tässä laitoksessa.

Koulutin erään ison firman porukkaa. He antoivat loistavan palautteen. Yksi palautteen aihe jäi mieleen: He olivat ostaneet koulutuksia aiemmin muilta. Nyt he eka kerran ymmärsivät kouluttajan puhetta ja asian. En käytä sivistyssanoja enkä ammattislangia.

Minut pyydettiin erääseen myymälään laittamaan asiakaspalvelu kuntoon. Koulutuin siellä porukkaa ja olin myymälässä katsomassa miten koulutus saadaan käytäntöön. Kuulin kun asiakas kertoi myyjälle, että hän haluaa käydä välttämättä kilpailijan kaupassa. Myyjä oli tehnyt kaiken loistavasti ja hoiti tilanteen niin hienosti kuin voi. Alle tunnin kuluttua asiakas palasi ja kuulin jälleen kun hän kertoi myyjälle: Hän ostaa tämän tuotteen vaikka naapurissa sama maksoi 1200€ vähemmän. Siellä oli kuulemma niin huono palvelu ettei sieltä voinut ostaa. Ja täällä on niin hyvä palvelu. Myyjä teki kaiken oikein ja tässä on seuraus. Olen vastaavia nähnyt paljonkin, mutta tämä on suurin hintaero.

Eräästä paikasta asiakas soitti, että myynti on tuplaantunut käyntini jälkeen. (Näitä on kyllä tullut aika paljonkin).

Erään suuren yrityksen pomo sanoi: Kuten tiedät, meidän yritys on suuri ja vanha talo. Täällä on ehtinyt käydä maamme kaikki nimekkäimmät ja kalleimmatkin kouluttajat. Sinun koulutuksesi on näistä kaikista ylivoimaisesti paras. (en kysynyt, että ketä siellä on käynyt).

Eräässä paikassa oli huono fiilis. Minut pyydettin selvittämään asiat. 3 päivän jälkeen siellä oli fiilis katossa ja hommat toimi. Kuulin myöhemmin, että siellä oli käynyt monet alan asiantuntijat selvittämässä asioita. Kukaan ei ollut onnistunut.

Minut pyydettiin erääseen paikkaan, jossa kauppa ei käynyt juuri lainkaan. Pidin koulutuksen ja sitten alettiin laittamaan asioita käytäntöön. Siellä sainkin selville, että siellä oli juuri käynyt toinen kouluttaja. Eräs joka on arvostettu. Kirjoittanut monet alan kirjatkin. Hän oli saanut myyjät jotenkin lukkoon. Mie sitten avasin ne lukot ja sain homman pelittään. Kolmantena päivänä tehtiin vielä myyntiennätyksetkin.

Moni vakioasiakkaani on sanonut, että heille on alkanut hakea kaikilta kilpailijoita porukkaa töihin. Ovat kuulleet, että heillä tienaa. Ongelma on vaan siinä, että kun myyjät väittää olevansa tosi hyviä niissä muissa firmoissa. Sitten kun kysyy, että paljonko he myyvät kuukaudessa niin hakijat ovat kummissaan kun sanoo, että täällä noilla myynneillä ei kiinnosta. Monilla asiakkaillani huonoimmat myyjät ovat parempia kuin muiden parhaat.

Tällaista se on. Näitä juttuja olisi vaikka kuinka lisää. Kun sinä haluat, että asiat laitetaan kuntoon nopeasti tai myynnit kaipaa parannusta niin ota yhteyttä.

Kysy tarjous/lisää:

Matti Hämeenaho

mail: matti(ätt)hameenaho.fi

Puh: 045-6366022

Twitter: @MattiHameenaho

LinkedIn: linkedin.com/in/matti-hämeenaho-lion-myynti-ja-esimiesvalmentaja-5384345

Vastaa